lunes, noviembre 16th, 2009...00:48

El Moviment Zeitgeist (Part 2)

Jump to Comments

Com hem vist en l’anterior entrada, per als activistes del Moviment Zeitgeist és molt important la comunicació. D’aquesta forma, enumeren una sèrie de recomanacions per a difondre consciència, entre d’altres:

– Escriu thevenusproject.com i thezeitgeistmovement.com allà on pugues a Internet.

– Crea els teus propis vídeos a Youtube promocionant tant el Moviment com la idea d’una economia basada en recursos.

– Descarrega’t els documentals de Zeitgeist i presenta’ls als teus coneguts, fes-los d’accés públic (per exemple, quan es llençà al públic la segona entrega, Addendum, era habitual rebre un e-mail amb un enllaç a la pel·lícula, que només deia «mira’l i difon-lo»).

– Distribueix la guia orientativa en paper o format digital.

– Exposa públicament la corrupció del nostre sistema actual.

– Recorda que el 15 de març de cada any és el «Dia Zeitgeist» i convoca un «esdeveniment» a la teua àrea (eixe dia, el moviment organitza actes locals per compartir experiències i informació amb les persones que hie estiguen interessades. És, doncs, l’única data en que es treballa de manera «física»).

A més, cal dir que el Moviment facilita la interacció entre els seus membres amb l’aplicació «Chatea con el movimiento», la xarxa social «zeitgeist España», diversos fòrums a totes les comunitats autònomes espanyoles (tot açò referit al cas espanyol) i una pàgina a Facebook, la xarxa social per excel·lència.

Pàgina de Zeitgeist a Facebook

Per anar concloent aquesta entrada, em fixaré en el final dels tres documents citats: la guia orientativa, Zeitgeist i Zeitgeist: Addendum. És ací on trobem la nota més optimista d’aquest moviment, la claror enmig dels núvols.

“Hem passat dels senyals de fum al telèfon, i d’aquest al correu electrònic enviat pràcticament a la velocitat de la llum. Tot el que alguna volta fou considerat impossible s’ha tornat gradualment possible. Els “experts” digueren als germans Wright que era impossible volar… fa uns anys les persones que parlaven d’anar a la Lluna eren anomenades “llunàtiques”… Assumir que alguna cosa és impossible en aquest món és un defecte de creativitat.

Si 120.000 persones s’uniren per construir una bomba nuclear, no hi ha cap raó per la que no puguem unir-nos i emprar l’enginy humà per arribar a metes socials increïbles per a la millora de la humanitat. És hora de que despleguem les nostres “Armes de Creació Massiva” (ACMs) sobre el món. És hora d’assumir la responsabilitat per l’altre i per nosaltres mateixos. Tenim el coneixement, els mitjans i la iniciativa per dissenyar una nova arquitectura social que pot crear un món del que realment gaudim i en el que puguem florir.

De manera molt simple, és temps de florir” (Guia activista orientativa)

“La vida és només un passeig, i podem canviar-lo quan vulguem. És només una decisió. Sense esforç, sense treball, estalvis… Només una decisió ara mateix, entre por i amor. La revolució és ara” (Zeitgeist)

“Hem de prendre una acció estratègica (…) Hem de deixar de recolzar el sistema (…) Depèn de tu, de ningú més. No hi ha mestres, ni alumnes, ni gurus, ni servidors. Ets infinit! Per a que ho entengues, es tracta de transformar el que hi ha” (Així conclou Zeitgeist: Addendum, amb unes imatges de Krishnamurti apel•lant a la responsabilitat de cadascú davant l’estat del món).

Discurs de Krishnamurti

Així, el que més em sorprèn de la filosofia d’aquest moviment, és que tot i que es manifesta d’una forma molt crítica i negativa vers el sistema i la societat actual mundial, mostren un punt de vista quasi utòpic a l’hora de plantejar les solucions, insistint sobretot en el canvi personal com a inici del “gran” canvi social. No obstant, no passa res per intentar-ho, no? Com ja es digué en maig del 63: “Soyez réalistes, demandez l’impossible”. I alguna cosa van aconseguir en eixes mobilitzacions, tot i que encara no existia el ciberactivisme…



761 Comments

  • I like what you guys are up too. This kind of clever work and coverage! Keep up the wonderful works guys I’ve added you guys to my blogroll.

  • This text is priceless. When can I find out more?

  • First off I would like to say excellent blog! I had a quick question that I’d like to ask if you do not mind. I was interested to know how you center yourself and clear your mind prior to writing. I have had difficulty clearing my mind in getting my thoughts out there. I do take pleasure in writing however it just seems like the first 10 to 15 minutes tend to be wasted just trying to figure out how to begin. Any suggestions or tips? Many thanks!

  • Howdy, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just curious if you get a lot of spam remarks? If so how do you prevent it, any plugin or anything you can suggest? I get so much lately it’s driving me crazy so any assistance is very much appreciated.

  • This website really has all of the information and facts I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

  • I all the time emailed this webpage post page to all my contacts, as if like to read it then my contacts will too.

  • I’m extremely impressed with your writing skills and also with the layout to your weblog. Is this a paid theme or did you modify it yourself? Anyway stay up the excellent high quality writing, it is rare to see a great weblog like this one today..

  • This web site definitely has all the info I wanted concerning this subject and didn’t know who to ask.

  • It is not my first time to pay a quick visit this website, i am visiting this web site dailly and get nice data from here every day.

  • Today, I went to the beachfront with my children. I found a sea shell and gave it to my 4 year old daughter and said «You can hear the ocean if you put this to your ear.» She put the shell to her ear and screamed. There was a hermit crab inside and it pinched her ear. She never wants to go back! LoL I know this is totally off topic but I had to tell someone!

  • I do consider all of the ideas you’ve offered for your post. They’re really convincing and can definitely work. Nonetheless, the posts are too brief for newbies. Could you please prolong them a bit from subsequent time? Thanks for the post.

Deja una respuesta