domingo, enero 17th, 2010...23:45

A la universitat en català!

Jump to Comments

Aquesta nova entrada (i última, de moment…) va dedicada a la campanya llançada per la Plataforma per la Llengua i diversos sindicats d’estudiants (com SEPC, BEA, PUC, AJEC, FNEC, AEP i Estudiants en Acció), una acció massiva a fi de prestigiar el català a la universitat.
Dibujo
Tal com entrem a la pàgina web, www.alauniversitatencatala.cat, ens apareixen les reivindicacions que planteja aquesta organització:

Vull:
1.- Poder rebre l’ensenyament de tots els graus íntegrament en català.
2.- Més oferta de postgraus i màsters oficials en català.
3.- Que tot el professorat s’incorpori a les universitats conegui suficientment la llengua catalana.
4.- Que s’anunciï i es respecti la llengua de docència.
5.- Poder fer els exàmens, les practiques i els treballs en català.
6.- Que hi hagi un reconeixement oficial de la recerca feta en català.
7.- Disposar de bibliografia específica en català.
8.- Que l’estudiant de mobilitat i intercanvi conegui el català.
9.- Que totes les universitats elaborin un reglament d’usos lingüístics i el compleixin.
10.- Que les i els futurs professionals siguin competents en llengua catalana.
Hi tinc dret!

Hi ha dues opcions per a adherir-se a aquesta campanya, que a dia d’avui ja compta amb 644 adhesions, tant de particulars com d’entitats. D’una banda ho pots fer via web, ajudant a donar-hi suport i a fer-ne difusió de la campanya. Però si també signes la postal de paper ajudaràs a que es puguen recollir el màxim de postals possibles per poder demostrar la demanda social que hi ha i poder fer pressió per tal que la situació del català a les universitats sigui millor. A més, també pots col•laborar-hi fent difusió de la web, participant activament en la recollida de postals o afegint el bàner de la campanya al teu bloc, web… A més, la pàgina “Passa-ho”, dintre del web que ens ocupa, dona l’opció d’enviar el manifest de forma ràpida i còmoda a 6 contactes teus, via e-mail.
La pàgina també disposa d’una secció d’actualitat, on hi apareixen les darreres notícies sobre la campanya, i enllaços a vídeos del Youtube, també sota el títol “A la Universitat, en català!”.
[kml_flashembed movie="http://www.youtube.com/v/J1cyl-V8zmw" width="425" height="350" wmode="transparent" /]
I, per acabar d’arrodonir-ho, també pots unir-te al grup a Facebook, i fer-ne el seu seguiment a Twitter.
UnivEnCatala
Com a estudiants, ens interessa: Per una Universitat en català!

• La universitat en català ha de ser un dret, històricament ens ho mereixem!

•   David Garcia
    abril 15th, 2014 at 13:56

Muy buenos días. Soy David un emprendedor de Murcia. Seré autónomo en breves con un proyecto de diseño Web y posicionamiento en buscadores. Como entenderás un pilar básico es posicionar bien mi página Web, me sería de mucha ayuda un enlace desde una web como esta. Me pregunto si le interesaría hacerme algún tipo de entrevista para publicar en la Web, o pedirme que redacte un artículo sobre un tema interesante de lo que me dedico y colocaré un enlace final hacía mi Web. Prometo que no será el típico texto publicitario, aportará valor a su Web. ¿Qué me dices?.
    Un saludo y muchísimas gracias.

d.garcia_92@hotmail.es
    David García Martínez

• l’únic problema que jo veig és que tancaríem les uertas als estudiants erasmus …

• I was very pleased to uncover this great site. I need to to thank you for ones time for this fantastic read!! I definitely appreciated every bit of it and I have you bookmarked to look at new information on your blog.